مزایا و معایب پیانو آکوستیک و دیجیتال!
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

مزایا و معایب پیانو آکوستیک و دیجیتال!

تفاوت‌های بین پیانو آکوستیک و دیجیتال فراتر از چیزی است که بتوانیم در یک مقاله در مورد آن صحبت کنیم.

شاید ساعت‌ها بحث تخصصی بتوان کرد و در مورد مزایا و معایب پیانو آکوستیک و دیجیتال مواردی را گفت که از نظر بسیاری واقعاً دلیلی برای انتخاب کردن و یا نکردن یک نوع خاص پیانو است.

ازاین‌رو وقتی در مورد پیانوهای آکوستیک صحبت می‌کنیم. اولین مسئله‌ای که به ذهنمان می‌رسد. ابعاد است.

پیانوهای آکوستیک بنا به مقاصد خاص‌تر و برای تولید صداهایی با طیف‌های وسیع‌تر و البته غیرالکترونیکی و اصطلاحاً آنپلاگد استفاده می‌شوند.

البته پیانوهای آکوستیک لوکس خروجی‌های صدای قدرتمند و تقویت شده دارند. اما در نهایت کلاویه‌ها با استفاده از سیم‌های متصل شده سیستم برد صدا را کنترل کرده و خروجی صدا در انتها کاملاً طبیعی خواهد بود.

در صورتی که در مورد پیانوهای دیجیتال چنین نیست. درست مانند یک کامپیوتر کوچک طراحی شده‌اند، دارای سیستم سخت‌افزار اتصال الکترونیکی بوده و همین‌طور به آن‌ها پلاگد می‌گویند. یعنی با نیروی الکتریسیته کار می‌کنند.

مزایای پیانوهای آکوستیک

ارتعاشات ایجاد شده، هارمونیک، ظاهر و البته جنس بده و کلاویه در پیانوهای آکوستیک معمولاً از مواد اولیه بسیار باکیفیت طراحی شده است. یعنی نمی‌توانید پیانوی آکوستیکی را در بازارهای استاندارد و جهانی بیابید که بدون هیچ دقتی سر هم شده باشد و در واقع نواختن با آن‌ها قابل‌مقایسه با پیانو دیجیتال باشد.

در مدل‌های آکوستیک اجزا مانند صفحه چدنی، ساند برد و فریم‌های چوب و کلاویه‌ها معمولاً از چوب ساخته می‌شوند. پس اولین امتیاز برای مدل‌های آکوستیک در نظر گرفته می‌شود.

برای کسانی که می‌خواهند اصول موسیقی را از پایه بیاموزند و در واقع تمامی نت‌های قابل تولید روی یک سیستم صوت پیانو را از خروجی و اسپیکر خارج سازند. هیچ انتخابی بهتر است پیانو آکوستیک نخواهد بود.

در مقابل ابعاد پیانوهای آکوستیک در مدل‌های معمولی و گرند همیشه بزرگ‌تر از نسخه‌های دیجیتالی است.

طول پیانو گرند معمولاً 145 تا 275 و در مدل دیواری این رقم به 110 تا 130 می‌رسد. در مدل‌های آکوستیک از سیم استفاده شده است. در نتیجه پیانو در نهایت بزرگ‌تر طراحی می‌شود.

در صورتی که در مدل‌های دیجیتال خبری از سیم و اتصالات جانبی نیست. یعنی می‌توانیم این‌طور مقایسه کنیم. مدل‌های آکوستیک شبیه به یک ساختمان لوکس و بسیار بزرگ هستند که دارای بخش‌های زیادی است. اما مدل دیجیتال شبیه به یک آپارتمان است.

عمر پیانوهای آکوستیک همیشه از مدل‌های دیجیتال به دلیل استفاده از شاسی‌های چوبی و سیم‌های مسی و مقاوم بالاتر است.

معایب پیانوهای آکوستیک

در مقابل پیانوهای آکوستیک به‌شدت جاگیر بوده و حمل و نقلشان سخت است. یعنی اگر قصد استفاده از یک پیانوی آکوستیک در واحدهای آپارتمانی را دارید. ممکن است به دلیل محدودیت شما قادر به بالابردن آن نباشید.

از یک‌سوی دیگر پیانوهای آکوستیک قیمت واقعاً بالایی نسبت به گران‌ترین مدل‌های دیجیتال دارند. یعنی اگر شما قصد خرید یک پیانوی دیواری و ایستاده مدل آکوستیک را دارید.

مسئله اصلی مقایسه‌ای است که با همان هزینه شما می‌توانید یکی از بهترین پیانوهای دیجیتال بازار از برندهای یاماها، کرگ و کاسیو را خریداری کنید.

مدل‌های آکوستیک به‌صورت دوره‌ای نیازمند کوک و رگلاژ هستند. چون تغییرات آب‌وهوایی، دمایی و محیطی و نحوه استفاده روی طول عمر آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

پیانوهای آکوستیک زنگ صدای تکی دارند در صورتی که در مدل‌های دیجیتال چنین نیست.

در ادامه موضوع مورد بررسی ما پیانوهای دیجیتال خواهد بود.

سعی می‌کنیم عمده‌ترین مزایا و معایب این پیانوها در مقایسه با مدل‌های دیگر را به شما شرح دهیم.

مزایای پیانوهای دیجیتال

در برابر تمامی نکاتی که به شما عرض کردیم. مدل‌های دیجیتال در دسترس هستند. این مدل‌ها درست مانند تجربه نواختن موسیقی به‌جای پیانوهای غول‌پیکر و بزرگ روی یک سری صفحات شبیه به کیبوردهای موسیقی هستند.

در واقع برای عده‌ای حس و حال واقعی نواختن موسیقی در این فضا وجود ندارد. اما این‌ها شاخصه مهمی نبوده و هیچ مبنای علمی ندارند. در واقع پیانوهای دیجیتال سبک هستند. شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را در هر فضایی که می‌خواهید راه‌اندازی کنید و خبری از تجهیزات بزرگ و جاگیر نیست.

پیانوهای دیجیتال زنگ صدای متعدد و گوناگونی دارند. یعنی آپشن‌هایی نظیر split ،duo و dual روی این پیانوها وجود دارد که سبب می‌شود شما بتوانید در گستره‌های صدایی مختلف بنوازید.

برای استفاده از دو نمونه خاص و رنج صدا به‌صورت هم‌زمان امکان تقسیم کلاویه‌ها وجود دارد.

یعنی زمانی که هنرآموز در کنار استاد می‌نشیند، آن‌ها می‌توانند دو تن صدای خاص را بنوازند و این کار هیچ اختلالی در عملکرد پیانوی دیجیتال ایجاد نمی‌کند.

از یک‌سوی دیگر پیانوهای دیجیتال بسیار ارزان‌تر از ساده‌ترین و معمولی‌ترین مدل‌های آکوستیک هستند.

در نتیجه فناوری‌های مختلفی روی مدل‌های الکترونیکی پیاده شده است، شما می‌توانید از افکت‌های صدای مختلف، قابلیت سایلنت و اتصال به هدفون در تمامی سری‌ها، پورت‌ها و درگاه‌های ورودی و خروجی جهت ارتباط با سیستم‌های پخش و اسپیکر داخلی و حتی اتصال به گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها و کارت صداها جهت ضبط استفاده فرمایید.

از طرفی پیانوهای دیجیتال معمولاً دارای قطعات جداشونده هستند.

معایب پیانوهای دیجیتال

در مقابل این‌همه مزایا قطعاً این پیانوها معایب منحصر به خود را نیز دارند و این مسئله سبب دو دل شدن مشتری می‌گردد. اما واقعیتش این است که خودتان بهترین تصمیم‌گیرنده هستید. باید نیازسنجی را انجام دهید.

این که قصد شما یادگرفتن موسیقی باشد و فکر می‌کنید که مدل‌های دیجیتال به شما علم موسیقی نوازی را نمی‌بخشند. باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

اما به‌طورکلی طول عمر مدل‌های دیجیتال نسبت به سری‌های آکوستیک پایین است.

وقتی قصد نواختن روی استیج را دارید خیلی کم پیش می‌آید که شما مدل‌های دیجیتال را انتخاب کنید. از طرفی تن صدایی که از مدل‌های آکوستیک خارج می‌شود قابل‌مقایسه با بهترین دیجیتال‌های بازار نیست.

در واقع پیانوهای آکوستیک نوعی اصالت هستند که مدل دیجیتال صرفاً برای ایجاد همان فضا روی یک بستر کم‌هزینه‌تر طراحی می‌شود.

جنس کلاویه‌ها معمولاً در مدل‌های دیجیتال آن حس جذاب را به شما نمی دد. یعنی اگر برای شما مسئله در کنار مسائلی مانند هزینه و فضا مهم نیست.

بهترین گزینه در این شرایط حتی مدل‌های دیواری و کوچک‌تر آکوستیک است. در مدل‌های دیجیتال گاهاً نقص‌های نرم‌افزاری به وجود می‌آید که نیاز به تعمیرات اساسی وجود خواهد داشت.

ارزش پیانوهای دیجیتال در فروش دست‌دوم به‌شدت نسبت به مدل‌های گرند و حتی دیواری و ایستاده کم تر است. پیانو دیجیتال وابسته به برق خواهد بود. درصورتی‌که امکان اتصال به نیروی الکتریسیته را نداشته باشد پس‌کار نمی‌کند.

جمع‌بندی

در مقابل برای کسانی که قصد خرید پیانوهای دیجیتال را دارند باید عرض کنیم که پیانوفورت، مرکز فروش و مشاوره آنلاین در زمینه خرید انواع تجهیزات موسیقی، پیانوهای دیجیتال، آکوستیک و مدل‌های گرند و بیبی گرند است.

شما می‌توانید پیش از خرید با متخصصان در این زمینه صحبت کنید و اطلاعات لازم را جمع‌آوری نمایید.

از یک‌سوی دیگر سیستم‌های مکانیکی و کلاویه‌های پیانو آکوستیک حساسیت زیادی به کنترل فشار دارند. یعنی شما خیلی دقیق‌تر و استادانه‌تر موسیقی را می‌آموزید.

از یک‌سوی دیگر اگر از مارک معتبری یک مدل پیانوی آکوستیک بخرید در واقع این یک سرمایه‌گذاری خواهد بود و در آینده حتی ممکن است قیمت آن پیانو چندبرابر شود.

در مقابل پیانوهای آکوستیک نیاز به نگه‌داری دارند و مسئله خدمات پس از فروش و پشتیبانی در آن‌ها مهم است. بهتر است که حتماً پیانوها چه دیجیتال و چه آکوستیک را با ضمانت تهیه کنید که در استفاده از آن‌ها دچار مشکل نشوید.

بهتر است پیش از انتخاب و خرید اگر آشنا به نت‌های موسیقی هستید با هر دو مدل بنوازید و ببینید آیا نسخه‌های دیجیتال نیازهای شما را برآورده خواهند کرد.

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.